“Jeg var forbløffet. Min nye hjemmeside
gav mig 15 nye kunder på to dage!”
Udfordring
Jonni, grundlægger af JDB Elteknik, havde et ønske om at bruge online markedsføring til at få flere henvendelser og sikre firmaets fremtid. Han var ikke i tvivl om, at internettet var måden at række ud til kunderne. Men han stolede ikke i samme grad på online markedsføring længere, da han tidligere havde oplevet at investere i løsninger, der var umulige at gennemskue og ikke levede op til hans forventninger til nye kunder.
Han efterspurgte derfor en løsning, hvor han let kunne se, hvad resultatet var, og selvfølgelig en løsning, der sikrede ham mere arbejde og flere kunder. Af den grund indgik han et samarbejde med SpotOn Marketing.
Løsning
JDB Elteknik var synlig på Google, og det var tydeligt, at hans hjemmeside fik mange besøg dagligt. Problemet var at disse besøg ikke blev omsat til kunder.
SpotOn Marketing udarbejdede således en ny hjemmeside til JDB Elteknik, der fokuserede på at omsætte besøg til egentlige kunder i Jonnis forretning. Vores designere fokuserede på at skabe et enkelt, brugervenligt design, der var overskuelige og elegante at bruge fra kundernes computere og mobiltelefoner. Der blev desuden tilføjet en professionel kontaktformular, der gjorde det lettere for kunder at henvende sig til JDB Elteknik.
Desuden fik Jonni adgang og en vejledning i SpotOn Live, hvor han dagligt kunne følge med i resultatet af hans markedsføring.
Resultat
Det var hurtigt tydeligt, at JDB Eltekniks nye hjemmeside førte til flere henvendelser end tidligere. Allerede efter to dage tog Jonni imod opkald fra 15 nye kunder udover de sædvanlige, der ringede til ham. Og set i bakspejlet blev 50% af hans besøg omdannet til kunder. Jonnis reaktion var ikke til at tage fejl af: “Ordrebogen er fyldt til randen. Ja, jeg har faktisk så mange henvendelser, at jeg næsten ikke kan nå dem alle sammen. Det er markedsføring, der virker!” sagde han.
JDB Elteknik satte udover det stigende antal kundehenvendelser især pris på, at løsningen var gennemsigtig med SpotOn Live. Jonni brugte jævnligt værktøjet til at se effekten af hans markedsføring. Hvilket faktisk førte til at han blev gladere som kunde, da han let havde mulighed for at sætte sig ind i resultatet af hans nye hjemmeside.