“Besøgstallet på vores hjemmeside er
steget med 900% på et år”
Udfordring
Jupiter Cykler havde to udfordringer, da de indgik et samarbejde med SpotOn Marketing.
Kæden havde på daværende tidspunkt investeret i en ny hjemmeside og et nyt domæne www.jupitercykler.dk. Jupiter Cykler oplevede dog, at deres gamle website og domæne fik mange besøgende, når kunder søgte efter en cykelforhandler på Google. Det var et stort problem for cykelkæden, da de således gik glip af flere kunder i deres nye webshop og ikke fik indfriet deres nye hjemmesides fulde potentiale.
Jupiter Cyklers har butikker i hele landet, fordi de ønsker at fokusere på forskellige lokalområder. Cykelkæden ønskede derfor hjælp til at vokse lokalt gennem SEO, da mange lokale kunder brugte Google til at finde cykel i deres nabolag. Derfor var det vigtigt for kæden, at de var placeret i toppen.
Løsning
SpotOn Marketing udformede en samlet strategi for cykelkædens søgeord, der dels fik kunderne til at besøge den nye hjemmeside, og dels fik butikkerne til at stryge til tops enkeltvis på Google inden for deres lokalområde.
Vores team gik helt konkret ind og sørgede for at alle veje, der ledte fra Google til den gamle hjemmeside blev omdirigeret til det nye website. Vi sikrede at de forskellige undersider, produktsider og landingssider, der var tilknyttet den gamle hjemmeside fremover ledte kunderne hen til det nye website, hvilket sikrede Jupiter Cykler, at de fik det fulde potentiale ud af deres nye hjemmeside.
SpotOn Marketing sørgede desuden for at markedsføre Jupiter Cyklers butikker enkeltvis i de pågældende lokalområder på både brands, produkter og kategorier såsom ‘Kildemose’, ‘Mountainbike’, ‘Herrecykler’ og andre søgeord.
Resultat
Resultatet af vores samarbejde med Jupiter Cykler viste hurtigt synlige resultater. Mere end 900% flere kunder besøgte kædens hjemmeside i løbet af det første år, vi samarbejdede.
Der var flere grunde til at besøgstallet steg i en stor grad for den kendte cykelkæde. En af årsagerne var, at vores arbejde sørgede for at besøgende på kædens tidligere hjemmeside blev omdirigeret direkte til Jupiter Cyklers nye website.
En anden årsag var SpotOn Marketings strategi for kædens søgeord på Google. Den organiske trafik til kædens nye hjemmeside steg med 620%, hvilket indikerede, at vores arbejde med at fremme de enkelte butikkers tilstedeværelse inden for deres lokalområder var en succes. Butikkerne lå hurtigt i toppen af Google, når lokale beboere fra området søgte på Google efter en cykel.
Den store trafik førte til, at Jupiter Cyklers hjemmeside blev vist frem for 9 gange flere kunder end tidligere – og sikrede flere kunder i cykelkædens webshop samt i de enkelte, fysiske butikker.