Ladcyklen
Samarbejdet mellem Ladcyklen og SpotOn Marketing skulle sikre, at de blev mere synlige for potentielle kunder på Google, og derigennem kunne tiltrække flere nye kunder til deres webshop.
Det resulterede i en marketingsstrategi med fokus på SEO og Google AdWords annonceringer.
Det skulle bidrage til, at Ladcyklen blev mere synlig på Google. Med det samme gennem AdWords annoncering. Langsigtet via SEO-strategien.
Siden foråret 2016 kan Ladcyklen i dag findes på Googles første resultatside på en lang række relevante søgeord. Synligheden på en bred række søgeord har blandt andet betydet, at den organiske trafik til hjemmesiden er markant øget.
Også SpotOn’s AdWords initiativer har sikret Ladcyklen flere henvendelser og flere købstransaktioner på hjemmesiden.
Med et ønske om at skabe et godt fundament for sin forretning - både nu og fremover - investerede cykel-specialisterne hos Ladcyklen i online markedsføring hos SpotOn Marketing.
Her er nogle af de resultater, der er opnået gennem SpotOn’s SEO- og AdWords tiltag.
- AdWords kampagner har resulteret i en stigning i transaktioner på webshoppen med 35%
- De har fået hhv. 11 opkald, 30 udfyldelser af kontaktformular og 104 transaktioner direkte via deres AdWords annoncering
- I november 2017 havde de 11.000 besøgende på hjemmesiden om måneden – heraf er 8.000 direkte pga. SEO
- 60% af alle besøgende på hjemmesiden er nye kunder
- Siden deres opstart i april 2016 har kunden haft 190.485 besøgende, hvoraf 58,4% af disse kommer fra SEO. Det svarer til 111.333 besøg fra organisk trafik alene.
Nyeste tiltag er Google Shopping kampagner til Ladcyklen – det er nyt, og bliver det næste kapitel i vores online markedsføring.