Vil du spare tid på din kommunikation?

Skrevet af:
Christoffer Kleding
ck@spotonmarketing.dk

Læs med og se, hvordan du kan spare dyrebar tid som selvstændig, når du vil kommunikere på internettet. Artiklen er skrevet af Christoffer Kleding, der specialiserer sig i kommunikation i den nye, digitale medievirkelighed gennem sin cand.comm. og som til daglig arbejder som tekstforfatter, kommunikationsmand og redaktør for nyhedsbrevet, SpotOn Anbefaler, hos SpotOn Marketing.

3 simple råd der sparer dig dyrebar tid, når du vil skrive et nyt blogindlæg eller Facebook-opslag

Tid er ikke bare penge, men rigtig mange penge for forretningsejere. Jeg forstår derfor godt, hvorfor mange selvstændige har svært ved at finde ressourcer til deres kommunikation, når de i forvejen jonglerer med mange bolde i luften såsom budgettering, salg og den daglige drift af virksomheden. Måske kender du det selv?

Jeg vil ikke bruge de næste minutter på at fortælle dig, hvorfor du skal skrive et blogindlæg, dele et opslag på Facebook eller opdatere din hjemmeside. Det går jeg nemlig ud fra, at du efterhånden godt ved. Nej, din udfordring som travl selvstændig er snarere at finde tid til at tale. Men hvordan?

Det bruger jeg de næste afsnit på at fortælle dig. Her får du på under to minutters læsning tre af mine simple råd til at få meget kommunikation for få timers arbejde. Metoder som jeg også selv bruger i mit eget arbejde.

1. Du sparer tid ved at give dig tid

Med tid som en dyrebar ressource er det vigtigt, at du er minutiøs med dine minutter. Jeg har set mange eksempler på kommunikationsplaner, der søsatte med fulde sejl, men hurtigt sank til bunds efterfølgende, da de var alt, alt for tidskrævende.
Derfor er mit første råd, at det er vigtigt, at du er ærlig overfor dig selv i forhold til, hvor meget tid du kan investere i for eksempel din blog, Facebookside eller Instagramkonto. Du sparer nemlig tid ved at sætte tid af.

Har du kun én til to timer om ugen? Det er fint. Så længe det er realistisk og så længe, du også husker at bruge din planlagte tid på at skrive et blogindlæg, opslag eller tage et billede. Med et fast opslag på eksempelvis Facebook to gange om måneden, har du en fast rytme, som dine følgere begynder at genkende og vende tilbage til. Og så kan du jo altid bygge på, når interessen vokser, og du er nødt til at hyre en marketingsansvarlig for at følge med efterspørgslen.

2. Det behøver ikke at være din egen idé

Vandet er sat over til kaffe, dine fingre er klar på tastaturet, din kalender viser, at tiden er inde til, at du skal skrive et nyt blogindlæg som planlagt – men idéerne mangler. Hvad gør du? Et godt råd, når du kommunikerer på især sociale medier, er, at sætte dig ind i dine modtagers tanker. Hvad har de lyst til at høre?
Det er måske lettere sagt end gjort, men heldigvis findes der flere værktøjer på internettet, du kan bruge til finde idéer til dit næste blogindlæg. Prøv for eksempel at skriv et emne på AnswerThePublic og se hvad, de fleste ønsker svar på.

3. Brug værktøjet Buffer

Hvis din forretning er aktiv på de sociale medier, findes der flere gode værktøjer på internettet, som kan hjælpe dig med at spare tid på at kommunikere på Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter og alle de andre. Et af dem jeg selv bruger, er Buffer. Værktøjet Buffer kan du bruge til at planlægge dine opslag på ét eller flere sociale medier forud. For eksempel kan du sidde på en mandag og planlægge at dele et opslag om torsdagen på Facebook og et andet opslag på Instagram om fredagen.

Buffer er genialt for dig, der har få timer til rådighed om ugen, da du kan nøjes med at bruge et par timer én dag om ugen på hele ugens kommunikation på dine forskellige social medie-profiler. Og så er værktøjet helt gratis!

Jeg håber, du kan bruge ovenstående tips og værktøjer til at bruge mindre af din dyrebare tid på at være aktuel, synlig og tilstedeværende på internettet. Husk, at 1-2 timer om ugen er nok.

Som supplement til opdateringer på Facebook, er målrettede Facebook-annonceringer perfekte til, at tiltrække nye kunder til dig. Lad os står for dine Facebook-annonceringer så du kan fokusere på, at gøre det du er bedst til i dit arbejde.

Følg med i næste uge og få flere tips

Det er ikke nemt at drive forretning for lokale virksomheder i den digitale tid, vi lever i. Ikke desto mindre fortjener de lokale virksomheder en plads i den digitale fremtid. Derfor fortsætter vi her hos SpotOn Marketing med at dele artikler og tips til at drive lokal virksomhed i en digital tid, som du kan bruge i din hverdag som forretningsejer.

Modtag næste uges artikel direkte i din indbakke ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev, som jeg sætter sammen hver uge. Ellers kan du følge os på voresFacebookside, hvor vi også udgiver artiklen.

Vi ses i næste uge!

Debat

Læs med og se, hvordan du kan spare dyrebar tid som selvstændig, når du vil kommunikere på internettet. Artiklen er skrevet af Christoffer Kleding, der specialiserer sig i kommunikation i den nye, digitale medievirkelighed gennem sin cand.comm. og som til daglig arbejder som tekstforfatter, kommunikationsmand og redaktør for nyhedsbrevet, SpotOn Anbefaler, hos SpotOn Marketing.


Skrevet af:
Christoffer Kleding
ck@spotonmarketing.dk


Skal vi gøre en forskel for din forretning?

Her er Maria og Søren. De er henholdsvis Junior Financial Controller og Partner/COO hos SpotOn Marketing. Og de er sammen med resten af vores hold med til at gøre en forskel for mere end 500 forretninger i hele Danmark.

Skriv dit navn og nummer nedenfor, så ringer vi til dig.

Kontakt

+45 7199 0902
info@spotonmarketing.dk

CVR: 34 47 64 89

Find vej

København
Hovedkontor
Ryesgade 106A, 4. sal
2100 København

Århus
Sommervej 23,
8210 Aarhus V

Luk
×

Skriv
Skriv dit navn og nummer nedenfor, så ringer vi til dig.

Menu