Fire facts som alle selvstændige med lokale kunder skal kende

Skrevet af:
Christoffer Kleding
ck@spotonmarketing.dk

Vi er trådt ind ind i en ny tidsalder på internettet: Mobilalderen.

Oktober var første måned nogensinde, at vi mennesker besøgte hjemmesider flere gange fra vores mobiltelefoner end fra vores computere eller iPads – og denne udvikling fortsætter ifølge de fleste digitale eksperter.

Forbrugernes stigende brug af mobiltelefonen på internettet har i følge os eksperter en kæmpe betydning for lokale virksomheder. Det vil sige dig, der er frisør, tømrer, tandlæge, restaurantejer eller på anden måde driver en forretning, hvor dine kunder er fra lokalområdet. Hvorfor?

Det skyldes, at det er mobiltelefonen som kunderne bruger, når de skal finde et produkt i nærheden af dem selv. Hvem har eksempelvis ikke prøvet at søge på Google efter eksempelvis Tandlæge Østerbro eller Restaurant Roskilde på deres smartphone?

Jeg har i denne artikel samlet fire digitale facts, der viser, hvor meget vi bruger vores mobiltelefoner – og hvordan vores brug af mobiltelefonen har betydning for din succes som lokal forretningsejer. Læs de fire facts herunder.

1. Vi bruger vores mobiltelefon 80 gange dagligt

Det er svært at vide præcis hvor mange gange, vi hiver smartphonen op fra vores bukselomme eller taske i løbet af hverdagen. Men Apple mener at vide, at vi kigger på vores telefon cirka 80 gange om dagen. Hold da op – det er ofte!

2. 82% af smartphone-ejerne siger, at de bruger deres mobil til at finde lokale forretninger

Dette tal stammer fra en undersøgelse af Google fra 2014. Selvom undersøgelsen er et par år gammel, viser det meget godt, hvorfor lokale forretning bør være synlige på mobilen. Spørgsmålet er endda, om tallet endda ikke er steget siden da, eftersom DRs medieforskning fra 2016 viser, at vi brugte vores mobiltelefoner til at gå på internettet mere end nogensinde før i 2016.

3. 76% af kunder, der søger lokalt fra deres mobiltelefon, besøger butikken samme dag

Når vi søger efter en lokal forretning fra vores mobiltelefon, er vi tydeligvis på vej derhen for at købe. Tænk på hvor vigtigt det i så fald er for dig, at det er din forretning, og ikke din konkurrents, der dukker op på Googles søgeliste. Hvis du ikke allerede har fokus på mobiltelefonen og lokal SEO, bør du komme i gang, da denne købsadfærd gælder for tre ud af fire af dine kunder.

4. Hver tredje mobilsøgning handler om lokation

Med en smartphone i lommen har vi en computer på farten. Det kommer især til udtryk af måden, hvorpå forbrugere søger på Google i dag. Her har hver tredje søgning fokus på lokationen – for eksempel ‘Frisør Viborg’. Og 30% af søgningerne er altså ret meget, hvis vi tænker over, at der bliver søgt cirka 2 billioner (2.000.000.000.000) gange på Google om året.

Vend kundernes mobilvaner til din egen fordel

Ovenstående facts viser, hvor meget vi bruger vores mobiltelefon, og hvorfor det er vigtigt for dig, der driver en forretning med lokale kunder at fokusere på mobiltelefonen.

Hvis du er smart, kan du bruge danskernes mobilvaner til at lokke kunderne ned i din butik. For eksempel kan du få en mere mobilvenlig hjemmeside, eller du kan fokusere på søgeord i dit lokalområde, så du bliver fundet hver gang.

Har du ikke tid, lyst eller kompetencer til at fokusere mobilt og lokalt? Så bør du få eksperthjælp udefra til området, da et fokus på mobile og lokale søgninger er vejen til succes for lokale virksomheder.

Få eventuelt mere information om SEO og online markedsføring ved at se på SpotOn Marketings hjemmeside.

Debat


Skrevet af:
Christoffer Kleding
ck@spotonmarketing.dk


Kontakt

+45 7199 0902
info@spotonmarketing.dk

CVR: 34 47 64 89

Find vej

København
Hovedkontor
Ryesgade 106A, 4. sal
2100 København

Århus
Sommervej 23,
8210 Aarhus V

Luk
×

Skriv
Skriv dit navn og nummer nedenfor, så ringer vi til dig.

Menu