Undgå tvivl og forkerte beskæringer: Download vores gratis e-bog og skab skarpe SoMe-annoncer

Skrevet af:
Anna Sterlie
ans@spotonmarketing.dk

Billeder og video appellerer til dine følgere og inviterer til interaktion. Flotte billeder og god videokvalitet er en af nøglerne til godt content, særligt på Instagram og Facebook. Men hvad der for et år siden gjaldt på de sociale medier, er med stor sandsynlighed ikke længere gældende i dag. Hvor stort er et coverbillede egentlig, og hvad er størrelsesforskellen på en karrusel-annonce og en kvadratisk annonce? Det kan være rigtigt svært at holde sig opdateret på området. Hvilke størrelser er de helt rigtige for de enkelte opslag – det er nemt at komme i tvivl.

Derfor har vi lavet en e-bog; Din opdaterede guide til billedstørrelser på Facebook og Instagram. Bogen samler alle de vigtigste billedstørrelser for Facebook og Instagram. Den er vores guide, hver gang vi, her hos SpotOn Marketing, skal lave opslag eller annoncere på de sociale medier. Sådan undgår vi grimme overraskelser, hvor Facebook har skåret et hjørne af, fordi størrelsen ikke er rigtig. Når man arbejder med at lave lækkert content, vil man jo gerne have alle detaljerne med.
Og jeg håber, at guiden kan gøre det samme for dig. Så du altid har de rigtige billedstørrelser lige ved hånden og slipper for at være i tvivl. Så du poster knivskarpt content. Hver gang.

Bogen indeholder en oversigt med størrelser på i alt 25 opslag. Alt fra profilbilledet til stories-formater. Hertil har vi krydret oversigten med beskrivelser af alle opslagene og forslag til, hvordan og hvornår de enkelte opslag kan bruges.

Et billede siger mere end tusinde ord – også på de sociale medier
Opslag med billeder får 2,3 gange så meget engagement som opslag uden billeder. Billeder fanger altså dine følgeres opmærksomhed langt mere effektivt end billedløse opslag.
Billeder gør os lykkelige. Billeder skaber følelser. Og følelser skaber glæde. Der sker en kemisk reaktion i hjernen, der minder om den, som vi får, når vi oplever lykke. Vi producerer nemlig lykke-stofferne dopamin og oxytocin, når vi føler glæde. Gode billeder sætter altså gang i hjernen og stimulerer os til at føle glæde. Det ligger simpelthen i menneskets natur at blive tiltrukket af billeder.

Retter vi i stedet blikket mod video-opslagene, bliver mulighederne ikke mindre – tværtimod. Opslag, der indeholder videoer, får dobbelt så stort engagement som opslag med billeder. Et opslag med video giver altså godt igen på de sociale medier. Alt tyder på, at video er det nye sort. Video vinder frem og fylder mere og mere. Ikke kun på Facebook, men også på Instagram. Med IGTV kan du poste live-videoer a 60 minutters varighed. Video-mediet er blevet så eftertragtet, at det er en mangelvare. Undersøgelser viser nemlig, at hele 54 % siger, at de gerne vil se mere video-content fra de virksomheder, som de følger på de sociale medier. Så hvorfor ikke give dine følgere det, som de gerne vil have?

Interaktion skaber nysgerrighed
Du har heldigvis rig mulighed for at give dine følgere masser af video-content. Et godt eksempel på en annonce, der indeholder video, er karrusel-annoncen. I karrusel-annoncen har du et stort råderum. Du har nemlig hele 10 annonce-kort at gøre godt med. Så slip kreativiteten løs.

Med karrusel-annoncer kan du kombinere video og billede i én annonce – og på den måde helgardere dig. Efter Facebook ændrede sin algoritme, er interaktion blevet guld værd. Hvis du kan få dine kunder til at interagere med dine annoncer, så er du nået langt. Karrusel-annoncen er interaktiv. Dine følgere skal nemlig selv swipe for at kunne se hele annoncen. Karrusel-annoncen skaber nysgerrighed. Du er nødt til at handle for at få det hele med. Det er jo aldrig sjovt at gå glip af noget – det hader jeg!

En SoMe-indsats, der betaler sig
Der er altså videnskabeligt belæg for at satse på billeder og video, da det appellerer til den menneskelige natur at få mulighed for at reagere på billeder. Dine følgere savner, ifølge undersøgelser, mere video-content fra virksomheder. Og når man arbejder med sociale medier, vil man jo gerne have noget igen for ens store indsats. Så hvorfor ikke bruge de kneb der virker?

Jeg håber, at vores e-bog; Din opdaterede guide til billedstørrelser på Facebook og Instagram kan være din tro følgesvend, når du skal poste på dine SoMe-konti. Så du ikke kun har statistik bag dig, men også er sikret kvalitet i hvert post. Du kan downloade e-bogen lige her. Helt gratis. Værsgo – den er til dig.

Download vores e-bog her

For at kunne downloade vores e-bog, beder vi dig om at udfylde nedenstående information. Du vil derefter modtage e-bogen i din email-indbakke.

Debat


Skrevet af:
Anna Sterlie
ans@spotonmarketing.dk


Kontakt

+45 7199 0902
info@spotonmarketing.dk

CVR: 34 47 64 89

Find vej

København
Hovedkontor
Ryesgade 106A, 4. sal
2100 København

Århus
Sommervej 23,
8210 Aarhus V

Luk
×

Skriv
Skriv dit navn og nummer nedenfor, så ringer vi til dig.

Ring

Menu