Jonas Rosbechjr@spotonmarketing.dk
Når besøgende fra hele verden klikker sig ind på facebook.com, kan de læse succeshistorien om samarbejdet mellem amerikansk Mayvenn og danske SpotOn Marketing.
Vores samarbejde med det amerikanske hår-imperium om Facebook Ads er nemlig gået så godt, at Facebook selv har valgt at skrive et casestudie om arbejdet og udgive casen på deres officielle hjemmeside.
Det er stort for et dansk, digitalt bureau at blive nævnt af Facebook i USA. Og derfor er vi naturligvis pavestolte lige nu i SpotOn Marketing!
Der skal i den forbindelse lyde et stort tak til Mayvenn for et tæt samarbejde. Og et tak til alle kunder og medarbejdere, der hver dag er med til at gøre os klogere, dygtigere og bedre til at hjælpe med at drive forretning i en digital tid.
Samarbejde mellem København og Silicon Valley ledte til 8,4 x ROAS og 4,5 x CTR
Det er de færreste, der kender til Mayvenn herhjemme i Danmark. Men i USA er den amerikanske virksomhed med base i tech-byen Silicon Valley uden for San Francisco i Californien en stor succes.
Mayvenn er en online platform, der forbinder hårstylister med købere af hårextensions. Et kæmpe marked i USA. Virksomheden har mange, tusinde brugere og har modtaget mere end 100 millioner kroner i funding.
I foråret 2017 indgik Mayvenn og SpotOn Marketing et omfattende samarbejde om firmaets strategi, set-up og eksekvering af Facebook-annoncer. Gennem originale, kreative annoncer og en nytænkende annonce-strategi fik Mayvenn hver eneste annoncekrone otte gange igen.
Resultaterne af samarbejdet mellem SpotOn og Marketing og Mayvenn:
- 8.4X ROAS (return on ad spend)
- 4.5X stigning i CTR (click-through rate)
- 3X stigning i ROAS gennem kollektion-annoncer sammenlignet med andre annonceformater
Lyst til at tænke nyt førte til succes
“På de digitale platforme er der stor konkurrence om brugernes opmærksomhed. Og der er mange, som låner idéer fra hinanden.
Det sjove er når, vi i stedet innoverer brugen af Facebooks platform og tvinger os selv til at tænke nyt. Det gjorde vi med Mayvenn. Og vi er naturligvis stolte af resultaterne”, fortæller Jonas Rosbech, der er Paid Director i SpotOn Marketing.
Ifølge Jonas, der har stået i spidsen for SpotOn Marketings indsats for Mayvenn, var det den nye brug af mulighederne på Facebook-platformen, der ledte til, at Facebook i USA viste interesse for casen. Og til sidst valgte at udgive den på facebook.com.
Jonas Rosbech er afdelingsleder for SpotOn Marketings Paid Marketing-team (Google AdWords og Facebook Ads). Han arbejder selv for kunder såsom Vivino, Mayvenn og Boatflex og holder oplæg i hele Danmark om Facebook-strategi. Du finder Facebooks casestudie af samarbejdet med Mayvenn på det sociale medies amerikanske hjemmeside