Frisør Stenders saloner fik nye besøgende
hver dag direkte fra Google
Udfordring
Frisør Stender ønskede en topplacering på Google, da de oplevede at mange kunder i lokalområdet brugte Google til at finde en frisør nær dem.
Trods kædens gode ry var Stender udfordret af, at de mere end 40 butikker enkeltvis ikke havde en topplacering i lokalområderne.
Derfor mistede kæden kunder til lokale saloner, hvilket kunne ses på bundlinjen for den anerkendte frisørkæde.
Løsning
SpotOn Marketing udformede en omfattende strategi for Frisør Stenders søgeord på Google. Målet var at fremme opmærksomhed om den, i forvejen, kendte frisørkæde. Og i høj grad markedsføre salonerne enkeltvis i lokalområdet, så salonerne appellerede til de lokale kunder.
Vores specialister i SEO optimerede kædens nuværende hjemmeside, hvilket skabte et solidt fundament for at kæden, og de enkelte saloner, fik en topplacering på Google. Alle saloner fik desuden deres egen profil, hvilket placerede dem på Google Maps og viste åbningstider, lokation og kontaktoplysninger, når lokale kunder i nærområdet søgte efter en frisør. Vi udarbejdede desuden landingssider og optimerede salonernes søgeordsplacering enkeltvis, hvilket fik kunder til at konkakte Stenders saloner direkte fra Google.
Resultat
Med en lokal strategi for Frisør Stenders saloner oplevede de enkelte frisører hurtigt en øget kundetilgang, da det var lettere for kunderne at finde kontaktinformationer på kædens frisører direkte fra Google.
Salonerne fik desuden en højere placering på Google enkeltvis, hvis gjorde salonerne mere konkurrencedygtige i lokalområdet, da de ikke blot fik kunder, der søgte efter Stenders brand. Men i stedet blot var på udkig efter en ny frisør i et af de områder, hvor salonerne var placeret.
Frisør Stender og SpotOn Marketing samarbejder stadig om deres lokale markedsføring af salonerne, hvorfor det stadig ikke er muligt at se den samlede effekt af vores samarbejde. Indtil videre tegner tallene dog meget positivt resultaterne for den lokale markedsføring – og både Stender og SpotOn glæder sig derfor til at se den endelige effekt.