Derfor skal du skrive et blogindlæg om måneden

Derfor er det ikke spild af tid at skrive et blogindlæg om måneden for din forretning

Skrevet af:
Caroline Danielsen
cd@spotonmarketing.dk

Hvad ville du sige til at have en medarbejder, der arbejdede utrætteligt for dig, dag og nat? Det lyder meget godt, ikke? Okay, når vi siger medarbejder, så er det måske at strække den lidt, men i dette blogindlæg vil vi hos SpotOn Marketing argumentere for, hvorfor det ikke er spild af tid at rive et par timer ud af kalenderen hver måned til at udarbejde et godt blogindlæg til din virksomhed.

Hint: Når blogindlægget først er skrevet, vil det nemlig arbejde for dig alle døgnets timer!

Statistikken taler sit tydelige sprog

Hvis du har læst vores tidligere blogindlæg om værdien af content marketing, ved du at indhold på din hjemmeside, som fx blogindlæg, kommer både dig og dine kunder til gode. Er du typen, der kun lader dig overbevise af skarpe statistikker og hårdkogte data, kan softwarevirksomheden med speciale i content marketing HubSpot heldigvis fortælle, at den gennemsnitlige virksomhed der blogger:

  • Genererer 55% flere besøgende til deres hjemmeside
  • Genererer 97% flere interne links
  • Får 434% flere sider indekseret

Det eneste det koster dig er din tid

Som virksomhedsejer er der nok at se til, og nogle gange vil det ikke føles som om, der er timer nok i døgnet til at også at udtænke gode idéer til blogindlæg, men hvad nu hvis vi sagde, at du økonomisk set kommer til at bruge omkring 62% mindre pr. lead (henvendelse) ved at blogge i stedet for at bruge pengene på outbound marketing, altså almindelig reklame? Det eneste det koster dig at blogge for din virksomhed er nemlig din tid, men den er til gengæld også godt givet ud!

90% af forbrugere finder specialfremstillet content brugbart, og virksomheder der blogger regelmæssigt er 13 gange mere sikker på at opleve en positiv ROI (return on investment). Hvis det ikke hjælper på motivationen, ved vi ikke, hvad der gør.

DU er den mest kvalificerede til at blogge om din virksomhed

Er du ikke vant til at skrive? Det skal ikke holde dig tilbage. Alle kan lære at skrive et simpelt blogindlæg, der både har indhold og SEO-effekt, læs fx vores indlæg Sådan skriver du et blogindlæg for at komme i godt gang. Derudover skal du huske, at du er den person, der er bedst kvalificeret til at skrive om din virksomhed. Det er dig, der kender dine produkter og services ud og ind. Det er dig, der kender dine kunder og ved lige præcis, hvad de ønsker, og hvad de vil have svar på. Og det er netop denne viden, der kan hjælpe dig med at fremstå som en troværdig autoritet, potentielle kunder vil belønne med deres opmærksomhed og loyalitet.

Styrk din troværdighed ét blogindlæg ad gangen

At blogge er bestemt ikke spild af tid, hos SpotOn Marketing vi vil næsten gå så langt som til at sige, at det er en uundværlig del af din online markedsføring, hvis du vil se konsekvente og værdifulde forbedringer i dit SEO-arbejde. I et andet indlæg, har vi skrevet om, hvordan man ikke skal tage blogindlæg forgivet og pillet myten “Content is king” fra hinanden. Læs her, hvorfor “Content is king” er en af de største myter inden for SEO, og forstå hvordan du bruger det optimalt og efter hensigten.  

Ét blogindlæg om måneden behøver ikke tage dig mere end en time eller to at udarbejde, men til gengæld får du en værdifuld tilføjelse til dit indholdsarkiv, der både vil øge din synlighed, styrke din troværdighed og hjælpe dig med at skille dig ud fra dine konkurrenter.

Når indlægget først er oppe, vil det arbejde for dig kvit og frit – også når du slapper af – og måske vise sig at være din mest utrættelige “medarbejder” til dato.

 

 

Se om dine blogindlæg giver resultater med SpotOn Live

Hvis du gerne vil se, hvorvidt din tekstforfatning af blogindlæg giver resultater, vil jeg anbefale, at du bruger vores gratis online værktøj SpotOn Live.
Her er det nemt at se, hvilket blogindlæg der er mest velbesøgt, og hvorvidt du får flere besøgende på din hjemmeside efter, at du er begyndt at skrive nye blogartikler.

Det koster nul kroner at oprette sig i SpotOn Live og det er gratis at bruge, så længe du har lyst. Du kan læse mere og tilmelde dig her: www.spotonlive.dk

Kilder:

https://blog.hubspot.com/marketing/business-blogging-in-2015#sm.0013inoutq5afck10jl2a47ezi52w

https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/30278/Everything-You-Need-to-Sell-Your-Boss-on-Business-Blogging.aspx#sm.0013inoutq5afck10jl2a47ezi52w

Debat


Skrevet af:
Caroline Danielsen
cd@spotonmarketing.dk


Skal vi gøre en forskel for din forretning?

Her er Maria og Søren. De er henholdsvis Junior Financial Controller og Partner/COO hos SpotOn Marketing. Og de er sammen med resten af vores hold med til at gøre en forskel for mere end 500 forretninger i hele Danmark.

Skriv dit navn og nummer nedenfor, så ringer vi til dig.

Kontakt

+45 7199 0902
info@spotonmarketing.dk

CVR: 34 47 64 89

Find vej

København
Hovedkontor
Ryesgade 106A, 4. sal
2100 København

Århus
Sommervej 23,
8210 Aarhus V

Luk
×

Skriv
Skriv dit navn og nummer nedenfor, så ringer vi til dig.

Menu